Skip to main content
Odpovede na dôležité otázky súvisiace s pobytmi v čase koronavírusu

Ako môžem kontaktovať CK Pelikán kvôli aktuálnemu stavu, zmene alebo zrušeniu môjho pobytu?

Aktuálne nie je možný osobný kontakt keďže z dôvodu vládnych obmedzení sme museli dočasne zatvoriť naše zákaznícke centrum v Bratislave. Môžete nás však naďalej ako zvyčajne kontakovať telefonicky a emailom, prípadne použitím špeciálneho formulára. Napriek enormnému nasadeniu a úsiliu sa na úvod vopred ospravedlňujeme, ak zákaznícky servis cestovnej kancelárie Pelikán - najmä vzhľadom na množstvo neustále sa meniacich informácií a reštrikcií v cestovnom ruchu a leteckej doprave - aktuálne nedokáže na každú z tisícov požiadaviek reagovať obratom a presne podľa Vašich požiadaviek alebo potrieb.

Môžem aktuálne niekam bezpečne cestovať?

Ministerstvo zahraničných vecí SR vyhlásilo 16.03. dočasne pre všetky krajiny sveta 3. stupeň s odporúčaním “necestovať”. Momentálne tiež odporúčame odložiť svoje cestovateľské plány do zmeny aktuálnej situácie a uvoľnenia cestovných reštrikcií.

Akým spôsobom obdržím refundáciu v prípade zrušenia pobytu?

Refundáciu môžete obdržať prevodom na účet, vrátením na účet platobnej karty v prípade úhrady kartou alebo vo forme kreditu – darčekovej poukážky platnej do konca roku 2021. Keďže pri tak mimoriadnej situácii ako v súčasnosti môžu byť refundy leteckých spoločností alebo hotelov a pod. obmedzené alebo trvať až niekoľko mesiacov, doporučujeme zvoliť okamžitú formu čiastočnej alebo plnej refundácie vo forme darčekovej poukážky (vouchera). Vychádzame pritom okrem iného aj z nasledovného stanoviska Ministerstva pro místní rozvoj ČR, do ktorého pôsobnosti patrí aj zákon o zájazdoch v Českej republike: Cestovní kanceláře mohou poukazy jako jednu z alternativ pro řešení nastalé situace nabízet. Poukazy na zájezd jsou chráněny pojištěním pro případ úpadku cestovní kanceláře a zákazníci se tedy nemusí obávat je přijímat. Proto přijímaní voucherů jako rozumné řešení zákazníkům doporučujeme.

Môj let ako súčasť pobytu je zrušený. Ako mám postupovať?

Môže sa stať, že Vám letecká spoločnosť priamo pošle sms alebo emailovú notifikáciu ohľadne zrušenia Vášho letu, ktorý je súčasťou pobytového balíčka. V takom prípade preverujeme aktuálny stav daného letu (napr. či sa jedná o zrušenie iba jedného smeru, či existuje vhodná alternatíva iného letu a pod.) a v závislosti na temíne pobytu. Primárne sa snažíme pomôcť s vybavením najbližších termínov a budeme Vás postupne informovať o spôsobe riešenia Vašej objednávky.

Čo mám robiť ak mám termín pobytu na neskoršie obdobie?

Ak je Váš pobyt plánovaný vo vzdialenejšom termíne (napr. máj – jún alebo neskôr), prosíme o trpezlivosť. Aktuálne je tieto prípady možné riešiť prevažne iba v zmysle štandardných podmienok. Radi a ochotne Vám pomôžeme neskôr, akonáhle to bude možné a budeme od kompetentných inštitúcii alebo dodávateľov informovaní, ako postupovať. Ak máte záujem o zrušenie pobytu už teraz, pomôžeme Vám eliminovať storno podmienky na čo najnižšiu mieru a budeme účtovať iba skutočne vzniknuté náklady tak ako sa nám podarí dohodnúť ich s jednotlivými dodávateľmi služieb.

Ako postupovať ak mám pobyt od inej cestovnej kancelárie?

Ak je Váš pobyt zabezpečený inou, či už domácou alebo zahraničnou cestovnou kanceláriou a Pelikán je teda v tomto vzťahu predajca a sprostredkovateľ, zmena alebo zrušenie zájazdu sa riadi postupmi a podmienkami danej cestovnej kancelárie. Aj keď postup a pravidlá našich partnerov priamo ovplyvniť nevieme, radi a ochotne Vám pomôžeme a budeme komunikovať priamo s jednotlivými cestovnými kanceláriami a obratom Vás informovať. Podmienky jednotlivých CK sa takmer každý deň menia, momentálne sú ako-tak jasné podmienky pre obdobie cca do Veľkej noci alebo do konca apríla, pre neskoršie termíny väčšinou ešte nie sú podmienky známe alebo sa zatiaľ aplikujú štandardné podmienky.

Môžem využiť poistenie storna pobytu na túto situáciu?

Ak máte uzatvorené poistenie storna pobytu, akúkoľvek poistnú udalosť je možné uplatniť v zmysle poistných podmienok u Vašej poisťovne. Treba však počítať aj s tým, že väčšina poisťovní má vo všeobecnosti epidémie akou je tá aktuálna vylúčené z poistných podmienok. Medzi relevantné poistné dôvody tak patrí napríklad náhle a váźne ochorenie alebo úraz, ktoré Vám po potvrdení lekárom znemožnia cestovať alebo iné dôvody v zmysle poistných podmienok, s ktorých vysvetlením Vám radi a ochotne pomôžeme. Pri stornovaní zájazdu si následne môžete poistnú udalosť uplatniť priamo vo Vašej poisťovni, ktorá rozhodne o jej opodstatnení. Táto možnosť je však v súčasnosti pri rozsiahlych obmedziach v cestovaní a odporúčaní MZV SR vhodná skôr pre neskoršie termíny keď budú reštrikcie uvoľnené a napriek možnosti cestovať Vám poistná udalosť znemožní vycestovať.

Koronavírus a cestovanie – všetko, čo potrebuješ vedieť

V tomto článku nájdete všetky dôležité informácie a rady súvisiace s COVID 2019-nCoV (koronavírus), ktorý pochádza z čínskeho mesta Wu-Chan a bol prvýkrát nahlásený 31. decembra 2019.

Ako ísť domov v aktuálnej situácii?

Pozbierali sme skúsenosti tých, ktorí prišli a prichádzajú naspäť na Slovensko zo všetkých kútov sveta. Prinášame tipy, ako sa dostať z letísk domov a ako postupovať pri prechode hranicami.

Koronavírus a lietanie: Check-in si urobte doma, letušky vás obslúžia v rukaviciach

Aké opatrenia robia letiská a aerolinky, ktoré zostali v prevádzke, aby zabránili komunitnému prenosu koronavírusu?

Potrebujete pomôcť? Vyplňte formulár najskôr 72h pred letom

Vzhľadom na krízovú situáciu nielen v leteckej doprave a s ňou spojený nápor na náš zákaznícky servis by sme vás chceli poprosiť o vyplnenie formulára, ktorý pomôže zabezpečiť čo najrýchlejšiu a najužitočnejšiu pomoc pre každého zákazníka.