Aké poistenie mi viete zabezpečiť?
Pri rezervácii leteniek alebo pobytov máte možnosť prikúpiť si aj poistenie, ktoré poskytuje Európska cestovná poisťovňa. Máte na výber medzi dvoma základnými balíkmi. Lacnejší balík STORNO kompenzuje zrušenie objednaných služieb/produktov zo zdravotných alebo iných vydokladovaných príčin až do výšky 90 % sumy.
Rozšírený balík ISTOTA ponúka okrem poistenia STORNO (s rozšírenými poistnými dôvodmi na storno) aj klasické úrazové poistenie, poistenie zodpovednosti, liečebných nákladov a batožiny. Ak si prajete pripoistiť iba podpalubnú batožinu, ponúkame aj samostatné poistenie batožiny. Poistenie zahŕňa náhradu pri poškodení, krádeži, zničení alebo strate batožiny, náhradu cenných vecí a iné.
Viac informácií o poistných produktoch nájdete TU alebo priamo pri vytváraní objednávky.
Oplatí sa mi zakúpiť poistenie storna? Aký je priebeh pri uplatnení storna? Kedy sa mi vráti platba za storno letenky/dovolenky ?
Prečo je dôležité mať letenky alebo dovolenku poistené? V živote každého môžu nastať nepredvídateľné udalosti, kvôli ktorým nemožno odcestovať. Letecké spoločnosti zvyčajne ponúkajú nerefundovateľné letenky, preto ak nebudete môcť odletieť napríklad z vážnych zdravotných dôvodov, letenky vám prepadnú na prospech leteckej spoločnosti, alebo sa vám vráti iba zlomok z niektorých letiskových poplatkov.
Postup v prípade poistnej udalosti je pri klasických leteckých spoločnostiach nasledovný:
Ak ochoriete a nemôžete nastúpiť na cestu, vyžiadate si online storno formulár na našom Zákazníckom servise, ktorý ľahko vyplníte online. Po správnom vyplnení zašleme vašu žiadosť o refundáciu leteniek do leteckej spoločnosti, ktorá vám vráti adekvátnu čiastku podľa podmienok letenky. Po ukončení refundačného procesu ( môže trvať viac než 6 týždňov) od nás dostanete dobropis s refundovanou čiastkou od leteckej spoločnosti. Po prijatí dobropisu k letenke nás, prosím, kontaktujte. Zašleme vám čiastočne vyplnené Hlásenie o poistnej udalosti a na jeho základe si následne môžete uplatniť poistnú udalosť priamo v Európskej Cestovnej Poisťovni, ktorá posúdi jej oprávnenosť.
Postup je v prípade poistnej udalosti pri nízkonákladových aerolíniách íný, pretože storno poplatky sú vo výške 100 % ceny letenky. V tomto prípade od nás dostanete prehlásenie o nerefundovatelnosti, na základe ktorého môžete uplatniť poistnú udalosť priamo v Európskej cestovnej poisťovni, ktorá posúdi jej oprávnenosť.
Zahŕňa poistenie ISTOTA aj poistenie storna letenky?
Áno, poistenie ISTOTA je komplexné poistenie, ktoré v sebe obsahuje aj poistenie STORNO, a jeho podmienky rozširuje o ďalšie krytie, ktoré neposkytuje štandardné poistenie STORNO.
Je možné zakúpiť poistenie neskôr k už zaplatenej letenke alebo pobytu?
Áno, je to možné, avšak v prípade poistenia STORNO sa po dodatočnom zakúpení aplikuje 10-dňová ochranná lehota, t.j. poistné krytie začína až 10. dňom po uzavretí poistenia ( toto sa vzťahuje aj pri balíčku ISTOTA na časť storna). Poistenie si môžete dokúpiť priamo v Správe objednávky online, alebo kontaktovaním nášho Zákazníckeho servisu.
Keď budem mať poistenie STORNO, znamená to, že si môžem letenku/ pobyt kedykoľvek stornovať?
V prípade, že si k letenkám / pobytu zakúpite poistenie STORNO, môžete ho využiť na storno objednávky, v prípade, že na let nemôžete nastúpiť z vážnych dôvodov, ktoré sú uvedené v poistných podmienkach poisťovne. Stornovať môžu kvôli jednej poistnej udalosti aj všetci ostatní poistení rodinní príslušníci, ktorí s vami cestujú/mali cestovať alebo ďalší 3 poistení spolucestujúci bez rodinného vzťahu k vám. Je dôležité, aby si pasažier poistné podmienky prečítal.
Pre objasnenie informácií, prosím, kontaktujte náš Zákaznícky servis.
Koľko percent z ceny sa mi vráti zo storna letenky, ak nebudem môcť odletieť zo zdravotných či iných dôvodov, ktoré sú kryté v poistení?
Po ukončení refundačného procesu a po uznaní poistnej udalosti poisťovnou sa vám vráti suma, ktorá bude kryť 90 % ceny objednávky. Do celkovej refundovanej čiastky sa nezaratáva suma vynaložená na obstaranie poistenia.
Je poistenie ISTOTA časovo obmedzené?
Poistenie ISTOTA časovo obmedzené je iba pri jednosmernej letenke. Poistenie je v tomto prípade platné do maximálne 22 dní pobytu.
Je poistenie STORNO časovo obmedzené?
Poistenie STORNO nie je časovo obmedzené, pretože je platné od momentu úhrady, počas celej doby pobytu v zahraničí, až do momentu príletu.
Je možné uhradené poistenie zrušiť a požiadať o vrátenie finančných prostriedkov ?
Poistenie leteniek pre prípad storna platí od momentu úhrady a od tohto momentu je klient poistne chránený. Nárok na vrátenie uhradenej čiastky za poistenie preto nevzniká. Platí aj pri poistení ISTOTA, pretože v sebe zahŕňa aj poistenie STORNA.
Čo sa stane s poistením, ak letecká spoločnosť mi zmení dátum / čas odletov?
Ak ste mali k vašej letenke zakúpené poistenie a zmenil sa dátum odletu či príletu, vaša aktuálna poistná zmluva nebude platná na nové dátumy. Za účelom úpravy vašej poistnej zmluvy vám odporúčame v čo najkratšom čase kontaktovať náš Zákaznícky servis.
Ak sa dátum nemenil, letecká spoločnosť však zmenila odletové časy, pôvodná poistná zmluva zostáva platná a nie je potrebné meniť ju.
Čo sa stane s poistením ak som si dobrovoľne menil/menila dátum/destináciu/meno na letenke ?
Zmena pôvodnej poistnej zmluvy v tomto pripade nie je možná. Je možné si k zmenenej letenke / pobytu zakúpiť nové poistenie.