Skip to main content
Poistenie

Je poistenie Storno letenky časovo obmedzené?

Poistenie Storno letenky časovo obmedzené nie je, pretože je platné do odletu a počas celej doby pobytu v zahraničí, až do momentu príletu. Celkový čas pobytu teda nemá vplyv na vaše poistenie.

Je poistenie Istota časovo obmedzené?

Áno, maximálna doba poistenia je 22 dní doby pobytu, ak by bola doba zájazdu prekročená a mali by ste záujem o poistenie, ponúkame aj cestovné poistenie, ktoré Vám bude automaticky ponúknuté v rezervačnom formulári.

Koľko percent z ceny sa mi vrátia zo storna letenky, ak nebudem môcť odletieť zo zdravotných či iných dôvodov, ktoré sú kryté v poistení?

Na konci procesu refundácie a uznaní poistnej udalosti poisťovnou sa Vám vráti suma, ktorá bude kryť 90 % ceny letenky. Jediná suma, ktorá sa nevráti je suma vynaložená na obstaranie poistky.

Zahŕňa poistenie Istota aj poistenie storna letenky?

Áno, poistenie Istota je komplexné poistenie, ktoré v sebe obsahuje poistenie storna a jeho podmienky rozširuje o ďalšie krytie, ktoré neposkytuje poistenie Storna letenky.

Keď budem mať poistenie Storno letenky, znamená to že môžem letenku kedykoľvek stornovať a bude mi vrátená plná suma?

V prípade, že si zakúpite produkt poistenie Storna letenky, tak ho možno využiť iba na storno leteniek, ktoré je zapríčinené tým, že jeden z pasažierov nemôže nastúpiť na let z vážnych dôvodov, ktoré sú uvedené v poistných podmienkach poisťovne. Je nutné, aby si pasažier poistné podmienky prečítal. Pre objasnenie informácií, prosím kontaktujte naše zákaznícke centrum.

Je možné zakúpiť poistenie neskôr k už zaplatenej letenke?

Áno, je to možné, avšak poistenie STORNO (ktoré zahŕňa aj ISTOTA a Komplexné poistenie) platné začína byť až na 10. kalendárny deň od zaplatenia poistného.

Oplatí sa mi dávať poistenie storna? Kedy sa mi vráti platba za storno? Aký je priebeh pri storne?

Nikdy neviete, čo sa stane pred odletom. Ak napríklad ochoriete, máte v prípade predchádzajúceho zakúpenia poistenia Storno nárok na celú sumu, ktorú ste za letenky zaplatili. Postup v prípade poistenia je nasledovný:

  • Ak ochoriete a nemôžete nastúpiť na cestu, stiahnete si storno formulár zo stránky Pelikan.sk, prípadne si ho vyžiadate na našom Zákazníckom servise.
  • Vyplnený a podpísaný nám pošlete jeho scan/kópiu – stačí elektronicky na náš e-mail, ešte pred odletom.
  • Následne zašleme vašu žiadosť o refundáciu leteckej spoločnosti, ktorá vám vráti adekvátnu čiastku podľa podmienok letenky.
  • Zašleme Vám dobropis na túto čiastku, následne je potrebné nás kontaktovať so žiadosťou o vyplnenie Hlásenia poistnej udalosti.
  • Túto žiadosť spolu so všetkými dokumentami dokladujúcimi vaše dôvody pre stornovanie letenky doručíte Európskej cestovnej poisťovni.

Aké poistenie máme v ponuke? Na čo sa vzťahuje Vaše poistenie?

Pri rezervácii letenky je možné dokúpiť si priamo pri vypĺňaní rezervačného formuláru špeciálnu ponuku poistenia od Pelikan.sk zabezpečený Európskou cestovnou poisťovňou. Na výber máte dva základné balíky. Lacnejší balík Storno zahŕňa storno poistenie, vďaka ktorému dostanete celú cenu letenky napr. ak pred odletom ochoriete. Rozšírený balík Komplet ponúka okrem storno poistenia (rozšíreného o ďalšie dôvody storna) aj klasické úrazové poistenie, poistenie zodpovednosti, liečebných nákladov alebo batožiny. Viac informácií o poistných produktoch Pelikan.sk nájdete TU.

Boli informácie na tejto stránke užitočné?