Skip to main content
Pred a počas pobytu

Potrebujem víza do mojej tranzitnej a cieľovej destinácie?

Informácie o vízovej povinnosti do vašej tranzitnej a cieľovej destinácie uvádzame priamo v ponuke pobytu a klient je s touto informáciou oboznámený pred vytvorením objednávky. Presné informácie sú uverejnené na stránke Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí.

Vie Pelikan.sk sprostredkovať potrebné víza?


Pelikán vie sprostredkovať turistické víza do viacerých krajín. Rovnako tak Pelikán vie sprostredkovať vybavenie elektronických žiadostí ESTA, ETA, eVisa a pod. V prípade, ak si prajete získať bližšie informácie o sprostredkovaní víz, kontaktujte prosím, náš Zákaznícky servis.

Cestovanie do USA po návšteve Kuby

Osoby, ktoré navštívili po 1. marci 2011 Irak, Severnú Kóreu, Sýriu, Irán, Sudán, Líbyu, Somálsko alebo Jemen, alebo od roku 2021 Kubu, alebo sú štátnym občanom Iraku, Sýrie, Severnej Kórei alebo Sudánu, nemôžu cestovať do Spojených štátov amerických v rámci Visa Waiver Program (cestovná autorizácia ESTA), ale je potrebné požiadať o udelenie víza na zastupiteľskom úrade Spojených štátov amerických v krajiny ich pobytu.

Nie som občan SR. Na čo musím pri vstupe do danej krajiny dbať?

Cestujúci, ktorí nie sú občanmi SR, by sa mali pred cestou informovať na príslušnej ambasáde alebo na konzuláte. Keďže vstupné podmienky sa príležitostne menia, a pre núdzové pasy platia iné vstupné podmienky, prosíme našich klientov, aby sa sami informovali na príslušných úradoch. Pre presnejšie informácie alebo v prípade pochybností odporúčame kontaktovať Ministerstvo zahraničných vecí. Konečná zodpovednosť splnenia vstupných požiadaviek v deň odletu spočíva na cestujúcom.

Platnosť môjho pasu skončí o 3 mesiace, čo mám robiť?

Do väčšiny krajín (mimo krajín EÚ, Švajčiarska a Nórska) stále potrebujeme platný cestovný doklad. Váš pas by mal byť platný ešte minimálne 6 mesiacov po návrate z pobytu a uistite sa, že v pase máte minimálne 2 voľné stránky pre záznam o vízach. Ak je platnosť cestovného dokladu kratšia, rozhodne Vám odporúčame čo najskôr si vybaviť nový cestovný doklad.

Ak je na zájazd potrebná dlhšia platnosť cestovného dokladu alebo väčší počet voľných stránok v pase, prípadne ďalšie podmienky, upozorníme Vás.

Mám záujem o doplnkové služby. Ako mám postupovať?

Doplnkové služby je možné objednať e-mailom alebo telefonicky. V prípade kontaktovania Zákazníckeho servisu pred úhradou Vám bude požadovaný produkt pridaný do objednávky a odošle sa Vám upravená zálohová faktúra. V prípade, že sa rozhodnete o doobjednanie doplnkovej služby po zaplatení vytvorenej objednávky, odošleme Vám na e-mail novú zálohovú faktúru s pokynmi ku platbe.

Mám záujem o transfer z letiska do hotela. Ako postupovať?

V prípade, ak máte záujem o objednanie transferu, kontaktujte prosím náš Zákaznícky servis. Uveďte prosím váš rezervačný kód, počet cestujúcich a požadovaný druh transferu. Radi vám overíme a ponúkneme privátne transfery, autobusové transfery do/z hotela alebo do/z centra mesta.

V cene pobytu je iba príručná batožina. Ako si môžem dokúpiť batožinu do podpalubia?

Podpalubnú batožinu je štandardne možné pridať priamo počas online objednávky. Ak takáto možnosť nie je dostupná, o cene batožiny sa môžete informovať na našom Zákazníckom servise telefonicky alebo e-mailom. Naši špecialisti vám ponúknu dostupné možnosti a ceny. Následne vám vytvoríme zálohovú faktúru na požadovanú batožinu, ktorú môžete uhradiť platobnou kartou, prevodom alebo priamym vkladom na jeden z našich účtov.

Aká veľkosť a hmotnosť príručnej batožiny je povolená?

Pasažier má obvykle povolenú bezplatnú prepravu príručnej batožiny, obmedzenia sa môžu líšiť podľa konkrétneho dopravcu, triedy a/alebo trasy, ako aj typu lietadla. Obmedzenia sú uvedené pri objednávke.

Štandardný letecký dopravcovia povoľujú na palubách svojich lietadiel 1 ks príručnej batožiny s váhou od 6 do 10 kg, v závislosti od dopravcu a prepravnej triedy + 1 doplnok (dámska kabelka, notebook).

Pre väčšinu nízkonákladových spoločností je možné si vziať na palubu iba 1 ks príručnej batožiny, štandardne v rozmere ruksaku.

Pre konkrétne informácie opäť odporúčame skontrolovať priamo stránku leteckej spoločnosti. V prípade, ak si prajete získať bližšie informácie o vašej batožine, kontaktujte prosím, náš Zákaznícky servis.

Čo je možné zbaliť do príručnej batožiny?

Objem tekutín povolených na prepravu v príručnej batožine je stanovený na maximálne množstvo 1 000 ml. Tekutiny musia byť balené v priehľadných obaloch v maximálnom objeme 100 ml/kus a umiestnené do priesvitného uzatvárateľného sáčku.


Cestujúci má právo zobrať si so sebou lieky aj iné tekutiny, ktoré potrebuje zo zdravotných dôvodov nevyhnutne počas trvania letu na palube. Taktiež si môže zobrať špeciálne diéty či potravu pre dieťa, potrebnú počas letu a pobytu v zahraničí. Objem liekov a takýchto tekutín nemusí spĺňať predpísaný objem balenia do 100 ml, avšak cestujúci musí predložiť dôkaz o ich pôvode a nevyhnutnosti ich potreby počas letu (väčšinou lekárske potvrdenie).


Na palubu lietadla je povolené zobrať notebook, fotoaparát, mobilný telefón, videokameru či kabelku. Všetky predmety musia byť v rámci povolenej príručnej batožiny.


Na palube lietadla je zakázané prevážať akékoľvek predmety ohrozujúce zdravie alebo bezpečnosť. Medzi takéto predmety patria: ostré predmety, strelné zbrane, kozmetické gélové i tekuté kvapaliny presahujúce povolený objem 100 ml. Cestujúci je povinný informovať sa priamo u konkrétneho dopravcu.

Preprava nebezpečných predmetov.

Z bezpečnostných dôvodov nie je možné prepravovať v batožine nebezpečné predmety, s výnimkou špeciálneho povolenia na ich prepravu. Medzi nebezpečné predmety patria: stlačené plyny, žieraviny, výbušniny, horľavé tekuté a pevné látky, rádioaktívny materiál, oxidačné materiály, jedy, infekčné látky a kufríky s nainštalovaným poplašným zariadením. Z bezpečnostných dôvodov môžu platiť aj ďalšie obmedzenia. Cestujúci je povinný informovať sa priamo u konkrétneho dopravcu.

Je v cene pobytu sprievodca alebo delegát? Bude ma niekto čakať na letisku?

Našou špecializáciou je vyhľadávanie najvýhodnejších kombinácii a produktov za najnižšiu cenu. Ponuku pobytov máme rozdelenú do viacerých kategórii a v niektorých pobytoch je zahrnutý aj sprievodca.


Pri dovolenkách od iných cestovných kancelárii sú v cene zahrnuté aj služby delegáta.


Niektoré pobyty zahŕňajú transfer z letiska so súkromným šoférom, ktorý vás bude čakať s tabuľkou a menom na letisku v príletovej hale.


Všetky tieto informácie nájdete v prílohe „... Informácie o objednávke pobytu/zájazdu“, ktorú ste obdržali v e-maile spolu s objednávkou.

Ako sa dostanem do hotela s MHD?

Pri konkrétnych akciových pobytoch je v časti „Cesta do hotela“ popis, ako sa dostanete do hotela využitím miestnej mestskej hromadnej dopravy.

Kde po prílete na letisko nájdem stanovisko autobusov spoločnosti Terravision?

Po prílete vyhľadajte na informačných letiskových tabuliach znak zastávky autobusov spoločnosti Terravison. Šoférovi autobusu sa preukážete platným a vytlačeným lístkom. Na každom jednom autobusovom lístku spoločnosti Terravision je zobrazená mapka zastávok autobusov spoločnosti.


Pri pobyte v meste Rím si pre cestu späť na letisko musíte vopred vymeniť voucher “Terravision Cafe“ za kupón, ktorým sa preukážete u šoféra v smere na letisko. Terravision Cafe sa nachádza vedľa zastávky odchodu autobusu.

Čo je potrebné vykonať po príchode do hotela?

Po príchode do hotela ste povinný predložiť na recepcii „Hotelový voucher“ - ubytovací poukaz, ktorý potvrdzuje váš nárok na ubytovanie v hoteli.


Vo väčšine hotelov je klient oprávnený v deň príchodu na registráciu check-in a využívať hotelové služby až po 14:00 hod. Uvedené znamená, že hotel je povinný vykonať Vašu registráciu check-in a ubytovať vás až vo vyššie uvedenom čase. To, či vám hotel umožní v deň príchodu registráciu check-in a využívanie hotelových služieb skôr ako je čas uvedený na voucheri, závisí na rozhodnutí hotela.

Registrácia check-in pred 14:00 hodinou a odregistrovanie check-out po 10:00 hodine.

Prosíme, informujte sa o možnosti registrácie check-in v deň príchodu do hotela pred 14:00 hod. a možnosti odregistrovania check-out v deň odchodu z hotela po 10:00 hod., priamo na recepcii hotela. Upozorňujeme vás, že hotel je oprávnený za poskytnutie tejto služby účtovať vám dodatočné osobitné poplatky. O ich výške sa informujte na recepcii hotela.