Čo je check-in?
Check in je proces registrácie cestujúceho na let, ktorý už má zarezervovaný a zaplatený. Ide o poslednú kontrolu informácií pred odletom cestujúceho, na konci ktorej obdrží palubný lístok (tzv. boarding pass), ktorým sa preukáže pred vstupom na palubu lietadla.
Check in možno vykonať niekoľkými spôsobmi, napr. na letisku, online na stránke leteckého dopravcu alebo cez mobilnú aplikáciu aerolínií. Možnosti a ich podmienky určujú letecké spoločnosti.
Je online check-in povinný? Kedy bude dostupný?
Vykonaním online check-in v prípade nízkonákladových leteckých spoločnosti (ako napr.Ryanair, Wizzair, Easyjet...) sa vyhnete ďalším poplatkom na letisku. Z tohto dôvodu vám online check-in odporúčame určite vykonať. Prihlasovacie údaje nájdete v potvrdzovacom e-maili s predmetom: "Váš zakúpený let a prístupové údaje:"
U klasických leteckých spoločností spravidla nie je online check-in povinný. Štandardne býva sprístupnený 48- 24 hodín pred odletom a je možné ho urobiť až do 3 hodín do odletu prvého letu (v závislosti od konkrétnej leteckej spoločnosti). Po úspešnom vykonaní check-in procesu (odbavenia) vám letecká spoločnosť vygeneruje palubný lístok (boarding pass), ktorý je potrebné mať so sebou vytlačený alebo v elektronickej podobe / v mobilnej aplikácii prepravcu. Ak máte letenku, pri ktorej jednotlivé úseky prevádzkuje viac leteckých spoločností, možnosť online check-inu k dispozícii zväčša nie je. Odbaviť sa musíte priamo na letisku pri prepážke leteckej spoločnosti, s ktorou letíte prvý úsek cesty.
Spravíte online check-in za nás?
Online check-in vybavujeme pre pasažierov, ktorí si k svojej letenke zakúpili prémiový servis alebo si túto službu dodatočne zakúpili. Táto možnosť je dostupná v prípade, že letecká spoločnosť od klientov nevyžaduje žiadnu ďalšiu kontrolu či verifikáciu. Pre dokúpenie tejto služby nás neváhajte kontaktovať.
Cestujúci, ktorí túto službu nemajú zakúpenú, si musia online check-in vykonať sami podľa pokynov uvedených v potvrdzujúcom e-maili.
Budeme sediet spolu? Ako si zakúpim konkrétne miesto ?
To, či budete na lete sedieť spolu, závisí od leteckej spoločnosti a dostupnosti voľných miest.
Klasické letecké spoločnosti zvyčajne pasažierom dovoľujú, aby si pred samotným check-inom vybrali sedadlá. Niektoré si však za rezerváciu miesta účtujú poplatok.
Poplatok za rezerváciu sedadla si účtujú aj nízkonákladové aerolínie. V prípade, že si klient nezakúpi sedadlo vopred, pasažierom sú pri online check-ine náhodne pridelené sedadlá. V tomto prípade je malá šanca, že budete sedieť vedľa seba. Výnimkou je sedenie s deťmi do 12 rokov, kedy je k dieťaťu automaticky priradená jedna dospelá osoba.
Ak si želáte sedieť spolu, alebo si prajete vybrať konkrétne miesto na palube, a nevybrali ste si túto službu hneď pri objednávaní leteniek, náš tím je pripravený vám pomôcť s výberom sedadiel. Stačí si službu vybrať cez Správu objednávky alebo kontaktovať náš Zákaznícky servis.
Je rezervácia sedadla garantovaná leteckou spoločnosťou?
Rezervácia konkrétneho sedadla nie je bezpodmienečne garantovaná, letecká spoločnosť môže vaše zaplatené miesto alokovať inému cestujúcemu, napr. z dôvodu cestovania s bábätkom, ak má vami vybrané miesto možnosť pripnutia kolísky pre dieťa, z bezpečnostných dôvodov alebo ak bude zmenený typ lietadla.
Ak ste si vybrali miesto pri únikových východoch (EXIT), môže vás posádka presadiť na iné sedadlo, ak nespĺňate určité podmienky.
Je potrebné si palubné lístky vytlačiť?
Odporúčame preukázať sa palubnými lístkami v elektronickej podobe v mobilnom zariadení, ak letecká spoločnosť disponuje mobilnou aplikáciou. Po stiahnutí aplikácie leteckej spoločnosti , je potrebné prihlásiť sa do svojej rezervácie a vykonanie check- inu. Následne budete mať k dispozícii svoje palubné lístky v elektronickej podobe.
Neviem sa prihlásiť na stránke prepravcu, čo mám robiť?
Letecké spoločnosti ponúkajú viaceré spôsoby prihlásenia sa do rezervácie. Ak dostupné možnosti nefungujú, skúste namiesto rezervačného kódu patriace k leteckej spoločnosti zadať číslo letenky, termín cesty, alebo sa prihláste cez inú sekciu - napriklad cez "My bookings" / "Manage Booking" / "Online Check-in".
Uistite sa, či správne zadávate rezervačný kód a meno bez diakritiky (ak máte 2 mená/priezviská, píšte ich spolu) a tiež či je už možnosť online check- inu k dispozícií.
Informácie o tom, ako vykonať odbavenie pri nízkonákladových aerolinkách, nájdete spísané v maili “Váš zakúpený let a check-in info”. Ak prihlásenie nefunguje, prosím, kontaktujte náš Zákaznícky servis, radi vám pomôžeme.