Skip to main content
Lowcost - nízkonákladové letecké spoločnosti

Čo znamená lowcost?

Lowcost je označenie nízkonákladových leteckých spoločností, ktoré nie sú členmi medzinárodnej asociácie leteckých dopracov IATA, napríklad Ryanair, WizzAir, EasyJet, Jet2, Norwegian, Pegasus Airlines, Sun Express, Transavia, Vueling a pod.

Väčšina z nich na palube neponúka cestujúcim jedlo, nemá v cene letenky podpalubnú batožinu a klasickú príručnú batožinu. Na druhej strane, ceny leteniek sú nižšie a zmeny mena či dátumu letu flexibilnejšie (za poplatok). Aj tieto letecké spoločnosti však spĺňajú prísne bezpečnostné kritériá, ako ktorékoľvek iné aerolínie.

Ako je možné uhradiť platbu za letenky nízkonákladových dopravcov?

Pri kúpe letenky nízkonákladovej leteckej spoločnosti prostredníctvom nášho portálu je platba možná platobnou kartou, prípadne platobným tlačidlom alebo darčekovou poukážkou.

Ako zistím, že platba letenky prebehla úspešne?

Po zaplatení objednávky sa objaví hláška potvrdzujúca platbu a na váš e-mail obdržíte potvrdenie o uhradení. Následne prebieha spracovanie objednávky.

Po úspešnom dokončení objednávky od nás obdržíte e-mail s podkladmi ku platnej rezervácii leteniek vrátane rezervačného kódu a ďalšími informáciami ohľadom vašej letenky. Vo výnimočných situáciách, kedy rezervácia nebude vytvorená úspešne, napríklad z dôvodu zmeny ceny či dostupnosti letenky, vás budeme kontaktovať.

Akú batožinu mám v cene letenky pri cestovaní s nízkonákladovou leteckou spoločnosťou?

Väčšina nízkonákladových leteckých spoločností v cene letenky zahŕňa iba malú osobnú vec, ktorá musí byť počas letu umiestnená pod sedadlom pred vami.

Konkrétne informácie o povolených rozmeroch príručnej batožiny je potrebné si skontrolovať pri objednávaní leteniek v časti "Informácie o batožine", prípadne dodatočne v Správe objednávky alebo v e-mailoch. V prípade záujmu o klasický príručný kufor väčších rozmerov je spravidla možné si dokúpiť službu Priority boarding, ktorá túto batožinu obsahuje.

Pre overenie podmienok a možností dokúpenia batožiny konkrétnej nízkonákladovej leteckej spoločnosti nás neváhajte kontaktovať.

Ako si môžem zakúpiť podpalubnú batožinu u nízkonákladového dopravcu?

Podpalubnú batožinu je možné zakúpiť počas nákupu leteniek. V prípade, že si želáte podpalubnú batožinu kúpiť dodatočne, viete tak urobiť priamo v Správe objednávky v sekcii "Doplnkové služby", prípadne kontaktujte náš Zákaznícky servis e-mailom alebo telefonicky.

Je nutné vykonať online check-in?

Služba check-in na letisku je u väčšiny nízkonákladových spoločností spoplatnená. Z toho dôvodu odporúčame, aby ste online check-in vykonali priamo na webovej stránke príslušnej leteckej spoločnosti alebo v ich mobilnej aplikácii.

Po úspešne uskutočnenom online check-ine vám systém automaticky vygeneruje palubný lístok (boarding pass ), ktorý je potrebné mať so sebou vytlačený alebo v elektronickej podobe / v mobilnej aplikácii prepravcu. Inštrukcie pre vykonanie online check-inu nájdete v potvrdzujúcom e-maili "Váš zakúpený let a prístupové údaje:".

Check-in je možné vykonať aj priamo na letisku, je nutné počítať s vyšším poplatkom za službu podľa aktuálneho cenníka leteckej spoločnosti.

Sú letenky nízkonákladových prepravcov stornovatelné?

Letenky nízkonákladových leteckých spoločností sú podľa ich prepravných podmienok nestornovateľné a nerefundovateľné. Ak na let nenastúpite, letenky prepadnú v prospech leteckej spoločnosti. Ak ste si k letenke zakúpili na našom portáli aj poistenie, poistnú udalosť je možné nahlásiť priamo do Európskej cestovnej poisťovne. V prípade uznanej poistnej udalosti vám môže byť preplatených až 90 % z ceny letenky.

Sú letenky nízkonákladových prepravcov meniteľné?

Nízkonákladoví prepravcovia umožňujú zmenu dátumov, destinácie, avšak poplatky za zmenu sú niekedy vyššie ako kúpa nových leteniek. Ak máte záujem o zmenu, napíšte nám vašu požiadavku cez kontaktný formulár alebo e-mail. Radi vám preveríme presný poplatok za zmenu.

Čo sa stane, ak nevyužijem prvý let v mojej rezervácii? Ostane mi platný spiatočný lístok?

U väčšiny nízkonákladových leteckých spoločností nie je problém, ak pri rezervácii nevyužijete prvý úsek. Letenka stále platí aj na spiatočnú cestu.