Skip to main content
Platba

Aké sú možnosti uhradenia letenky?

Letenky je možné uhradiť rôznymi spôsobmi:


- Platba platobnou kartou,
- Úhrada bankovým prevodom online podľa faktúry - táto možnosť je obmedzená s ohľadom na splatnosť faktúry,
- Úhrada priamym vkladom na jeden z našich účtov - priamo v jednej z bánk, kde máme vedené účty,
- Úhrada platobným tlačidlom - ktorá má oproti klasickému prevodu výhodu, že platba prebehne rýchlejšie,
- Darčekovou poukážkou – poukážku je možné uplatniť v poslednom kroku objednávky pri výbere spôsobu platby. Umožnené formy úhrady sa môžu líšiť v závislosti od typu leteckej spoločnosti.

Pri niektorých letenkách prepravcovia určujú kratšiu dobu splatnosti resp. limit na vystavenie letenky. Prepravcovia tiež môžu do vašej rezervácie zaslať notifikáciu o skrátenej splatnosti letenky - v takomto prípade náš Zákaznícky servis bude vás kontaktovať.

V prípade kúpy letenky nízkonákladovej leteckej spoločnosti (napr. Ryanair) prostredníctvom nášho portálu, je dostupná iba platba platobnou kartou a platobným tlačidlom.

Čo je potrebné preveriť pred platbou leteniek?

Pri platbe kartou si skontrolujte aktiváciu služby platba cez internet. Zároveň si skontrolujte povolený denný limit. Na platobnej karte musí byť k dispozícii dostatočné množstvo finančných prostriedkov. Bezpečnostný systém niekedy môže vyžadovať, aby sa meno prvého pasažiera zhodovalo s menom vlastníka karty.

Pred samotnou úhradou odporúčame skontrolovať si dátumy a časy letov, destinácie, mená a priezviská cestujúcich, dátumy narodenia a priplatenú batožinu, prípadne ďalšie služby zahrnuté v objednávke. Pelikán nie je zodpovedný za vzniknuté škody spôsobené v dôsledku uvedenia nesprávnych údajov."

Moja platba kartou bola neúspešná, mám možnosť uhradiť letenku znova?

Áno, v sekcii Správa objednávky máte možnosť vykonať platbu znova v stanovenej lehote. Pre prihlásenie do vašej rezervácie vám stačí iba rezervačný kód, ktorý ste obdržali v potvrdzovacom e-maile a vaše priezvisko.

Bude platba na účet prevedená v deň zaplatenia?

V prípade, že ste vkladali peniaze na náš účet alebo vykonali bankový prevod v rámci jednej banky, peniaze by mali byť pripísané na náš účet do niekoľkých hodín (s výnimkou odoslania úhrady večer, cez víkend/sviatok, kedy už banky nemusia stihnúť úhradu odoslať v ten istý deň alebo pri prevode zo zahraničia).

Počíta sa vykonanie platby od vykonania transakcie, či až po prijatí na účet?

Platba za letenku je považovaná za uhradenú v momente pripísania platby na niektorý z našich účtov. O úspešnej platbe vám príde potvrdzovací e-mail. Pokiaľ ste tento mail neobdržali, skontrolujte si správnosť variabilného symbolu, ktorý ste zadávali pri prevode. Ak ste potvrdenie o úhrade neudržali ani po uplynutí 5tich hodín, prosím, kontaktujte nás.

Prečo je splatnosť faktúry do dnešného dňa do 21:00?

Spoločnosť Pelikán pri klasických leteckých spoločnostiach garantuje cenu letenky len v deň rezervácie. Z tohto dôvodu je splatnosť faktúry pri platbe prevodom alebo vklade do banky obmedzená na max. 21:00 hod. daného dňa. Ak máte rezerváciu, ktorú ste nestihli uhradiť do 21:00 hod., máte možnosť úhrady platobnou kartou, cez sekciu Správa objednávky. Pri platbe platobnou kartou alebo platobným tlačidlom sa spravidla splatnosť automaticky posúva na 23:30 hod., alebo tak ako je uvedené na faktúre.

Pri kúpe leteniek nízkonákladových spoločností (napr. Ryanair, EasyJet, Wizzair) prostredníctvom nášho portálu je platba možná platobnou kartou, prípadne platobným tlačidlom do 30 minút.

Existuje možnosť predĺženia splatnosti faktúry?

V prípade, že ste faktúru nestihli uhradiť v rámci jej splatnosti, odporúčame vám v dobe otváracích hodín kontaktovať náš Zákaznícky servis. Naši špecialisti overia aktuálnu cenu a dostupnosť objednaných letov.