Čím sa mám preukázať na letisku?
Na letisku je potrebné sa preukázať platným cestovným dokladom alebo ak ste vykonali online check-in, tak aj palubnými lístkami. V prípade nízkonákladových leteckých spoločností dôrazne odporúčame mať palubné lístky so sebou, pretože ich vytlačenie na letisku býva spoplatnené podľa cenníka prepravcu. V závislosti od destinácie (hlavne pri letoch mimo schengenských hraníc) môže byť vyžadované tiež potvrdenie o platných vízach alebo adrese pobytu. Je potrebné, aby si každý cestujúci overil podmienky pre vstup/tranzit/ cieľovú destináciu vopred na stránkach ministerstva zahraničných vecí MZV.
Čo mám robiť ak mi mešká let a nestihnem nadväzujúci spoj?
V prípade, ak zmeškáte nadväzujúci let, ktorý je súčasťou vašej jednej rezervácie (itinerára) z dôvodov na strane leteckej spoločnosti (napr. kvôli meškaniu, či zrušeniu letu, ale aj overbooking či iné situácie), máte nárok na zabezpečenie náhradného letu do vašej cieľovej destinácie. Za určitých okolností vám môže vzniknúť nárok na kompenzáciu v zmysle euróspekho nariadnenia EU 261/2004.
Zabezpečiť náhradný let v takýchto situáciach vie iba operujúci dopravca na letisku, alebo dopravca, na ktorého sú letenky vystavené. Náš tím, vo vyššie spomínaných situáciách už nemá právo zasahovať do vašich leteniek a vykonať tak zmeny.
V prípade, že vám vznikol nárok na finančnú kompenzáciu v zmysle EU 261/2004, môžete o kompenzáciu požiadať aj po návrate domov, teda po ukončení celej cesty. Obráťte sa priamo na leteckú spoločnosť cez webovú stránku alebo môžete požiadať o pomoc nami odporúčanú spoločnosť APRA.SK. O tom kedy vzniká narok na kompenzáciu si môžete prečítať TU.
Bol mi odmietnutý nástup do lietadla. Čo mám robiť?
Dôvodov na odmietnutie nástupu do lietadla môže byť viacero, napríklad bezpečnostné dôvody, nedodržanie podmienok na vstup do danej krajiny zo strany cestujúceho ( napr. chýbajúce platné víza / cestovný doklad), nezhodujúce sa údaje na letenke a cestovnom doklade, atď.
V prípade, že vám personál leteckej spoločnosti odoprie nástup na palubu lietadla, overte si presný dôvod zamietnutia vstupu s personálom a skúste preveriť možnosti zmeny letenky na iný let. Vyžiadajte si potvrdenie o zamietnutí nástupu. Ak vám nevedia pomôcť priamo na letisku, môžete sa obrátiť na našich špecialistov, ktorí však tiež najprv preverujú okolnosti situácie a podmienky letenky s dopravcom.
Ak ide o tzv. overbooking (viac predaných leteniek, ako je miest na lietadle) letecká spoločnosť by mala cestujúcim zabezpečiť náhradný let. V takýchto prípadoch je potrebné situáciu doriešiť priamo na letisku s leteckou spoločnosťou.
Viete mi pomôcť, ak potrebujem vybaviť kompenzáciu za omeškaný let/ zrušený let/ zmeškaný nadväzujúci let/ odmietnutie nástupu do lietadla/ stratenú/poškodenú/meškajúcu batožinu?
Zmluva o preprave je uzatvorená medzi leteckou spoločnosťou a cestujúcim. Vzhľadom k tomu, že naša spoločnosť nemá právomoc na vaše zastupovanie v takomto konaní, odporúčame sa obrátiť na leteckú spoločnosť, ktorá let operovala. Žiadosť vyplníte priamo na ich webe. Kompenzáciu za omeškaný / zrušný let/ zmeškaný nazväzujúci let/ zamietnutý nástup vám vie sprostredkovať aj spoločnost APRA.SK.
Boli mi odcudzené / ukradnuté doklady. Čo mám robiť, s čím sa mám preukázať na letisku?
Udalosť je nutné ohlásiť na miestnej polícii, kde vám vystavia doklad o odcudzení. Následne kontaktujte a nahláste situáciu na konzulát/veľvyslanectvo, kde vám za poplatok vydajú náhradný doklad - núdzový občiansky preukaz alebo pas. Ten je použiteľný iba na danú cestu domov. Ideálne je mať vytlačené fotokópie cestovného pasu alebo občianskeho preukazu pre ľahšiu a rýchlejšiu identifikáciu (alebo fotografie v mobilnom telefóne).
Rady, ako na cestách vyriešiť problém, nájdete aj v našom článku na Pelipeckách.